sunnuntai 28. lokakuuta 2012

Torstai ja perjantai

Torstaina tehtiin kivaa rataa agilityssa Neron kanssa.


Vaikeita kohtia oli muutama. 11-13 oli vaikea, ei osattu kumpikaan  mennä sitä oikein. Parilla rauhallisella toistolla tuli ihan nätti suoritus. Toinen oli puomille meno. Olisin halunnut ottaa puomin niin, että olisin ollut jo viimeisen putken puolella, mutta se ei toiminut. Niinpä jäin vähän kauemmas keskemmälle ja ylös käsky ja hitto Nerohan haki puomille. Olin ihan suu ammollaan, kun haki niin hyvin. 17 putkesta oli myös tosi vaikea lähettää eteen. Putken suu oli enemmän estettä 14 kohti ja koirat melkein poikkeuksetta jäi kattomaan, että mihin. Minäkin käsi ojossa huudan eteen ja mitään ei tapahdu. Etupalkalla saatiin kuitenkin hyvä suoritus aikaiseksi.

Mutta meidän kontaktit. Ne oli ihan uskomattoman hyvät! Nero pysähtyi kuin seinään oikeaan kohtaan ja oikea aikaisesti. Ei hidastellut aalla ja puomillekin alkoi tulemaan ihan kunnolla vauhtia. Tehtiin siis aata aluksi yksittäin, eikä taidettu saada yhtään huonoa suoritusta aikaiseksi. Radan keskellä oli sitten vähän liikaa vauhtia ja tuli läpi, mutta seuraavalla ei enää, vaikka otin edellisen hypyn kautta. Ihanaa! Tällä hetkellä ongelmana on, että jos jään jälkeen aalla, Nero kääntyy minua kohti ja oikeastaan putoaa koko kontaktilta. Seuraavaksi otetaankin naksutteluun juuri ne minun taakse jäämiset. Vielä kun saisi sen ymmärtämään, ettei tarvitse olla koko ajan minua kohti.

Soran kanssa jäi tällä viikolla aksa väliin, kun olin niin väsynyt, eikä autossa ollut talvirenkaita.

Ja sitten vielä pitkästä aikaa kuvia, kun niitä tuli kerran otettua.











"Oon kaikista paras!"

"Anteeks Nalle, en oikeesti."


2 kommenttia:

  1. http://paimentyttjahovineito.blogspot.fi/2012/11/haastetta-kerrakseen.html

    haaste teille :)

    VastaaPoista